10/4

Igår var vi iväg och handlade på Fairway! Stoor affär som låg  precis vid vattnet, med utsikt så man såg frihetsgudinnan.

Det är en väldig skillnad på pris här och i Sveirge...allt som är nyttigt är dyrt! Man förstår verkligen att många är överviktiga här eftersom det är så billigt och lätt att få tag i fet mat.
Jag såg reklam på tvn för Burger King igår, 99 cent för en barnmeny + en leksak. Alltså 8kr för att göra din unge mätt och ge den en hjärtattack i framtiden...skitbra! Om jag vill ha "Special fitness meal" som det heter.. på en kina restaurang måste jag betala dubbelt så mycket som dom andra rätterna på menyn...Helt sjukt!  Inte lätt att vara nyttig i USA.



Claude och Mary
Frihetsgudinnan til höger i bakgrunden




Claude och Jag



Gigantisk affär..




..men självklart så var chipsavdelningen störst!

Kommentarer
Postat av: Anonym

wohoo. chips fri i 1 månad nu! =)

2009-04-13 @ 16:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0