7/4

Idag sov vi till 12...riktigt skönt var det! Lorenzo och Daniel kom över i går kväll för att umgås och jobba med lite med ett projekt som Claude och dom har på gång tillsammans. Jag lyckas alltid somna när dom är här. Inte för att dom är skulle vara tråkiga, tvärtom, utan för att det är något med Claude´s säng som gör att man bara slockar. Däckar totalt!

Idag tog vi en promenad till en annan del av Brooklyn för att köpa grönsaker. Grönsakerna som finns på C-town (ett ställe ett par kvarter bort) är helt Ok men lite dyrare...så det va värt att gå en bit. Det var ett judiskt område den affären låg i, vilket jag inte är van vid. Judar här borta har på sig svarta rockar, svarta hattar, har 2 lockar vi sidorna ansiktet och alla ser stränga ut. Aldrig vart med om förut men det var lite häftigt att se.

Mary ringde när vi var i grönskasaffären. Hon och Phillip ville äta middag med oss igen..men där här gången ville ta oss med ut till en restaurang som låg i Brooklyn Hights. Restaurangen serverade polsk mat, vilket jag aldrig har ätit förut. Till förätt tog vi alla en champinjonsoppa som var jäättegod! Sen så beställde Mary in nå slags piroger som man åt med äppelmos..konstigt men jäättegott det med! Till varmrätt ät jag gulash med potatis och rödbetor. Det var hur mycket mat som helst som man fick in så ingen av oss orkade äta upp allt...så blev 4 doggybags hem!

Imorgon blir det Manhattan och Macys! Dom har rabatt så jag vill dit och kika lite, kommer nog vara hur mycket folk som helst och Claude kommer att bli galen.

Inplanerat att köpa: Svarta skor, shampo, underkläder. m.m (oroa dig inte mama)

Kaan nog bli en lunch på Ruby Foo´s...Kaaan nog hända!


Nu ska jag tvinga Claude att sova så vi kommer upp i bra tid imorgon.

Howdy folks!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0