Igår 26/4

Igår gick vi upp tidigt och åkte in till Manhattan. Först tog vi en taxi upp till West village..som jag måste säga är nu mitt favoritställe..riktigt mysigt ställe utan alla turister. Såg ut på husen som att det var där som dom spelade in Sex and the city..där Carrie bor....men jag är inte säker... Vi var in på Marc Jacobs affären som säljer grejjor som är mycket billigare än i den riktiga affären. Så jag köpte lite småplock..men jag ångra att jag inte köpte andra saker där inne så det blir nog en tur till dit.
I 20-25 grader gick vi sedan runt i Soho och kikade i affärer. Köpte lite mer saker på den japanska affären. Vi tog också en sväng till chinatown. Det är som att komma till ett annat land (förslagsvis Kina) när man är där. Luktar fisk, kinesisk musik överallt och alla är kortare än både mig och Claude.

Efter Kina så bestämde vi oss för att köpa sushi och åka tunnelbana upp till Central Park (det stället jag inte har hunnit besöka än) Jäättemysigt! Men helvete va ungar det var överallt! Vi gick bara en liten sväng där inne..för vi hade så ont i fötterna efter allt gående i Soho.

Nu är klockan 13.21 här..och det är 25 grader ute! Underbart!
Idag ska vi troligen ut, vet inte var än men vi hoppas på Manhattan och Bourbon Street...en bar som vi var på när jag var här förra året i Maj. Hoppas hoppas!

Nää..dags att vakna nu! Hejhej!



Fika på Starbucks



Tunawrap!




Ett sött litet träd mitt i streetan




Korsningen där Chinatown och Little Italy möts



Central Park!
Utsikt från berghällen vi satt på
...ungjävlar!



Självklart käkade vi sjögrässallad till sushin



Sushi!!



Jag!



En väääldigt tam ekorre..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0