Måndag 30/3

Hejhej!
Den här dagen har varit helt underbar!
Imorse åt vi en jättegod frukost och efter det så gick vi ner till Newkirk plaza för att köpa pincett (som jag självklart glömde hemma i Sverige) och en omvandlare till svenska kontakter..uttag grejs...Ja ni fattar! Omvandlaren fick vi gratis...skitbra! Tydligen så kände Claude killen som jobbar där.

När jag var klar noppra mina buskar till ögonbryn så tog vi tunnelbanan till Manhattan. Jag är alltid lika fascinerad när vi åker över Brooklyn bridge...så fint! Och alla människor...allt är så jäkla annorlunda här från Sverige...eller ja..iallafall Köping...Ingen bryr sig liksom..alla har sin egen stil...gör sin egen grej. Man kan sitta och kolla på folk hur länge som helst här.

Vi hoppade av vid Time Square, där vi skynda oss till Ruby´s Foos....Skit hungriga var vi. Jag är helt kär i det där stället, och det roliga var att dom satt oss vid samma bord vi hade första gången vi var där..första gången jag åt sushi överhuvudtaget. Självklart var vi tvugna att ta samma som vi har gjort dom senaste gångerna vi har vart där, bara för att liksom.
Sååå underbart gott!! Gud vad jag har saknat deras sushi!

Taxi upp till Lexington Ave där vi gick in på Dylans Candybar. Jelly Beans!!! Äntligen!! Dyrt som faaan är det där inne...men jag var bara tvungen..Får se hur länge den här satsen av Jelly Beans räcker! Hah!

Urban outfitters var nästa stop! Där hittade jag äntligen en skinnjacka!!! Som jag har letat i Sverige!! Men nu har jag iallafall den perfekta skinnjackan. Claude´s granne Mary ringde när vi var där inne...hon ville ha över oss på middag idag istället efter som det inte blev något igår..- Javisst sa vi! Så då blev det till att skynda till tunnelbanan..men det gick bra..kom bara 5 min sent.
Det var jättetrevligt hos Mary, hon bjöd på Mexicansk mat..och en jättegod sallad om Claude har tjatat massor om.
Träffade också hennes söner...som då hitta en jättebra anledning att dricka brandy...- Cheers to Claude and his girlfriend!!
Haha! Meen...det gick ner!

Vi är nu nyss hemkomna därifrån och sitter och kollar lite på Heroes och väntar på att Claudes vänner ska ringa. Får se vad som händer ikväll! Det är ju allafall måndag!

Hejhej!

(Jag glömde minneskortet till kamerna här hemma...men det blev iallafall lite mobilbilder)




Claude på Rubys Foo´s




Jag ser ju jätteglad ut..verkligen..Men det var ja!!





Sushiii!!.....Dregel




Jag i taxin på väg till Dylas Candybar




Heaven!!





Ett litet hav av Jellybeans! Alla mina favoriter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0