It´s Aliiiive!!



(OBS Långt inlägg om smink och ögonbryn)

Varnar ointresserade läsare !


Har aldrig provat ansiktsbehandling förut och jag har ju ändå sparat in på att inte fixa naglarna varannan månad..så jag tänkte att jag kunde unna mig en ansiktsbehandling.
Rengöring, peeling, ånga, portömning, brynplock + vax, massage och mask var det som ingick i priset. Helt underbart var det...eller kanske inte portömmningen men massagen tar jag gärna en gång per dag...i restan av mitt liv.

Iallafall..nu ska ja komma till saken. Behandlingen var klar och hon frågade om hon fick lägga lite mineral foundation på mig.Visst tänkte jag. Har aldrig riktigt blivit sminkad nån gång så jag kan väl passa på :)

Hon la på foundation som var i puderform...sen skugga hon i mina albino ögonbryn och la på läppglans. Jag ska
 upplysa er att jag INTE såg mig själv i spegeln när hon gjorde detta.

När hon var klar sa hon till mig att i lugn och ro göra mig i ordning och sen gå ut till henne och betala.

Jag ställde mig upp satt på mig tröjjan och kolla i spegeln och fick en chock! Först och främst hade mina ögonbryn en Heelt annan form än när jag vakna den morgonen. Jag som alltid är noga med mina ögonbryn (vill alltid ha dom på ett speciellt sätt för att jag tycker dom passar min ansiktform) har nu smala vanliga som alla andra. Jag fick en snabb flashback till när jag var 14 år och hade mina ögonbryn som ett Mcdonalds M....

Själva grejjen var att hon Aldrig frågade mig om jag ville ha kvar samma form på ögonbrynen. Vilket engentligen skulle vara självklart. Jag är ju ändå vuxen och vet hur jag vill ha mina ögonbryn vid det här laget. Jag trodde hon skulle bara vaxa bort små hår och man har ju liksom ingen koll vart exakt hon är och vaxar så jag kunde ju inte hejda henne heller.

Nu var ju inte ögonbrynen den största choken...Mineralfoundation hon använde var mörk, kan nog faktiskt ha passat bättre på en mörkhyad person än på mig. Jag var mörk i ansiktet..och blek på halsen..??!?!! Va fan är det som händer? Ville hon prova sinna såkallade sminkfärdigheter på mig? Var jag hennes försökskanin?...Det kändes som det..She´s created a Monster!!!!

Och Ja!En sak till. Det såkallade "läppglanset" var vitråsa...och skimrande....Behöver inte säga nå mer...


Jag såg nu ut som en blandning mellan en tant på 65 och Sofia 14 år.



Jag gjorde det bästa jag kunde med mitt egna ljusare puder som jag hade med mig för att se någorlunda normal ut...Men påminde mig själv att med detta smink skulle jag nu gå igenom stan med. 

Det blåste ganska rejält ute och det var tur det.Allt mitt hår hamna i mitt ansikte och döljde mitt fjortistantansikte.

Nu kanske det här inte låter så jobbigt och chockerade men jag har haft min "bruntansikteljushalsMcdonlandsögonbryn" period och är inte alls intresserad av att någonsin se ut så igen.


Dåligt dåligt fröken ansiktsbehandlare!


Kommentarer
Postat av: Katrin

Men fy vad hemsk, du skulle sagt till att du inte var nöjd och begärt ngn form av kompensation eller vägrat betala..

Och, hahaha, jag måste ju få skratta liiite också, ser ju verkligen framför mig hur du så ut ;)

Hoppas du tog kort som man kanske kan få se ngn gång ;)

2009-10-09 @ 20:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0